Εναλλακτικές λύσεις !!

Αν προτιμάτε τα πεζά μπορείτε να βρείτε κείμενα της καθημερινότητας στο www.gerimitiis.blogspot.com
και πεζά-διηγήματα στο
www.gpointsnovel.blogspot.com

.

Τι δεν είναι και τι είναι η ποιηματοποίηση ;


Δεν είναι χώρος που προωθεί έμμεσα ή άμεσα διαφημίσεις.
Δεν είναι χώρος που θα σας προωθήσει σε άλλα μπλογκς.
Δεν είναι χώρος που θα σας υποχρεώσει ν' ακούσετε την μουσική που αρέσει στον δημιουργό του.

Είναι ένας χώρος που σέβεται την σκέψη και την ελληνική γλώσσα.
Είναι ένας χώρος που προσπαθεί να σέβεται τους επισκέπτες του και τον εαυτό του.

Εισαγωγή



Ποίηση


πρέπουσα και αρμόζουσα

που να κυλάει φυσικά και όχι παραφύσει


αισθαντική και έμμετρη

σατιρική και πρόζα

και ελαφρά και λόγια




Η τοποθέτησή μου
( Αιώνιος Αχιλλεύς )



Από την ραψωδία Ι της Ιλιάδας, αιώνια επίκαιρον εις τον κοινωνικόν και διαδικτυακόν κόσμον


χρή μεν δε τον μύθον απηλεγέως αποειπείν,
ήιπερ δε φρονέω τε και ως τετελεσμένον έσται,
ως μη μοι τρύζητε παρήμενοι άλλοθεν άλλος.
εχθρός γαρ μοι κείνος ομώς Αΐδαο πύληισιν
ός χ' έτερον μεν κεύθη ενί φρεσίν, άλλο δε είπηι .
αυτάρ εγών ερέω ως μοι δοκεί είναι άριστα·

ίσια θα ειπώ και καθαρά την ομιλίαν όλην,
καθώς φρονώ και ασάλευτη θα μείν’ η θέλησίς μου,
ώστε να μην προσκλαίεσθε καθήμενοι σιμά μου.
Ότι μου είναι μισητός, όσο του Άδ’ οι πύλες,
κείνος που κρύβει άλλο στον νουν και άλλο στο χείλος έχει.
Και ό,τι εγώ κρίν’ ορθότερον θα ειπώ

Μετάφραση Ι. Πολυλά



Η αιτία (Παμμήτωρ Νυξ)


Οι ποιητές γεννιώνται νύχτα.

Ακόμη και οι ποιητές των όλων...


Την ειδε. Γύρισε το κεφάλι του στον ουρανό και την είδε. Αρχικά δεν το πίστευε, μα ούτε και μετά το πίστευε πάλι! Αρχικά γιατί δεν το περίμενε και μετά γιατί δεν ήταν όπως την περίμενε.

Η έμπνευση του, η μούσα του πετούσε ανάμεσα στ’ αστέρια...

Οχι σαν διαστημόπλοιο, όχι σαν άγγελος μα σαν γριά μάγισσα επάνω σε σκουπόξυλο. Και όσο έβλεπε καλύτερα τα ξεβαμμένα της μαλλιά, τα μισοτριμμένα της ρούχα, το θλιβερό καπέλλο, τα ξυπόλητα πόδια τόσο πιο σίγουρος αιαθανότανε πως δεν είχε γελαστεί. Αυτή ήταν, του άρεσε-δεν του άρεσε, αυτή ήταν η μούσα του.

Το μόνο που δεν καταλάβαινε ήταν αυτό το μικρό σπιτάκι στην άκρη του κονταριού της σκούπας. Ηταν ένα μικρό σπιτάκι με μιά μικροσκοπική αυλίτσα και εκεί δυό ακόμα πιό μικροσκοπικά ανθρωπάκια να παλεύουνε και να βγάζουνε τα μάτια τους. Κοιτώντας πιό καλά τους αναγνώρισε ήταν ο ρίτσος κι’ ο καβάφης που παλεύανε ποιος θ’ ανεβεί πρώτος στο κυπαρίσσι της αυλής.

Οι κάμπιες κατηφορίζανε ήδη από αυτό και διέσχιζαν τα πράσινα πλακάκια της αυλής γυρεύοντας λίγο χώμα. Το φεγγάρι του ουρανού έγινε το φεγγάρι της μικρής αυλής, προσαρμόστηκε στον καινούργιο του ρόλο, τ’ αστέρια συμπυκνώθηκαν κι’ έλαμψαν ακόμη περισσότερο στον μικρούλη ουρανό της αυλής. Ηταν μια όμορφη εικόνα αλλά η μούσα του δεν φαινόταν πια. Σύννεφα κάλυψαν τον υπόλοιπο ουρανό, το σπιτάκι άρχισε να φαίνεται σαν φάτνη κι΄ο ρίτσος με τον καβάφη σαν δυό μικροί χριστούληδες. Υπήρχαν πολλά άσπρα προβατάκια τριγύρω κι’ ενα μικρό μαύρο αφιερωμένο στον Ποσειδώνα. Ισως να υπήρχε κι’ ένας γάϊδαρος, δεν φαινότανε καλά - ήταν πολύ χοντροί οι μάγοι. Γύρω γύρω από τη φάτνη όμως δεν πετούσαν αγγελάκια αλλά μικρές μάγισσες με σκουπόξυλα. Μα καμμιά τους δεν ήταν η μούσα του, ήταν εντελώς σίγουρος αυτή την φορά.

Πιό πέρα οι κάμπιες άρχισαν να μεταμορφώνονται σε πεταλούδες.


Η αφορμή

( Η έννοια της ημέρας αλλά και της νύχτας προκαλούνται από την περιστροφή της γης )


Θεωρώ κορύφωση της ανθρώπινης δημιουργίας τις όπερες. Στην προσπάθεια να απολαύσω την όπερα απ’ όλες τις πλευρές προσπάθησα να προσεγγίσω την δημιουργία ενός θεατρικού έργου, την δημιουργία ενός διηγήματος και την μετατροπή του σε λιμπρέττο καθώς και την σύνθεση τραγουδιών. Στην προσπάθεια αυτή προέκυψαν τα ποιήματα που θα βρείτε στο παρόν πόνημα.

Δεν αποτελούν φυσικά μιά ενότητα αλλά ένα περίπατο στο χώρο της ποίησης. Σ’ ολόκληρο το χώρο, της ρίμας, του τραγουδιού, του συμπυκνωμένου πεζού.

Γιατί το ένα βοηθάει τ’ άλλο. Γιατί έτσι εκφράζεται καλύτερα και πιό πηγαία αυτό που έχει μέσα του ο δημιουργός, αντί να προπσπαθεί να το εντάξει σε κάποια φόρμα.

Ασχολήθηκα σχεδόν με όλα τα είδη ποίησης. Οι διαφορές στα βασικά είδη είναι μικρές : στο πεζό το πας εσύ, στη ρίμα σε πάει η ομοιοκαταληξία, στο τραγούδι σε πάει η μελωδία που φαντάζεσαι. Ισως όταν σε πάνε να «βγαίνει» πιό προσωπικό από το να το πηγαίνεις εσύ.

Αβυσσος οι σκέψεις του ανθρώπου. Οταν κάποιες μπορέσουν να βγούνε στο χαρτί, νέες ιδέες και συναισθήματα προκαλούνται στους αναγνώστες. Αυτή είναι η προσφορά του ποιητή.




Αντί προλόγου

από το Αλφα έως το Ωμέγα

Αν
Βρεθούν
Γραφιάδες
Δύσπιστοι
Ενώ
Ζωηρές
Ηττοπαθείς
Θρασύτατες
Ιστορίες
Καταγράφεις
Λατρεύοντας
Μια
Νεα
Ξαφνιάζουσα
Ομορφη
Ποίηση
Ρώτα
Σιγά
Τους
Υψηλόφρονες
Φρακοφορεμένους
"Ψάχνεστε
Ωρα ;"


Καλή σας ανάγνωση
gpoint

.

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Η φωτογράφιση


Η φωτογράφιση

- Το ξεφτισμένο στις ραφές
μεταξωτό πουκάμισο,
χώστο μεσ' στο καβάλο
και δεν θα φαίνεται

- Κουμπί δεν έχει το κολλάρο
μα μην ανησυχείς, το σφίγγει η γραβάτα
Κιʼ η τρύπα απʼ το τσιγάρο,
τόση δα, ούτε που φαίνεται.

Σακάκι σμόκιν
και ταινία θαλασσιά
διαγώνια στο στήθος.
Παράσημο στο πέτο.

Λεκές δερματικός, καφέ
στο πάνω μέρος του λαιμού

- Κρύψτον με το φουλάρι.
Στη μέση ο ζωστήρας, 

από φτηνό κροκόδειλο.
Η τσάκιση στο παντελόνι ...

- Αυτό μετράει !

ά - ψ - ο -  γ -  η.

Πενθούντα νύχια άκοφτα
- Βάλε τα χέρια μεσʼ στις τσέπες
-Το ρολόϊ σταματημένο είναι !
- Κανείς την ώρα δεν ρωτά.

Καπέλλο επίσημο και δανεικό...
- Μα πάει το ψηλό καπέλλο
σαν είμαστε ξυπόλυτοι ;
- Φωτογράφε, μη πάρεις τα πόδια !


Η στάση του κορμιού
τα πάντα καθορίζει
έξω το στήθος, μέσα το πηγούνι

χαμογελάστε, παρακαλώ...

Κλικ !

Δημοσιεύθηκε πρώτη φορά-αδιόρθωτο- στο logokipos τον γενάρη του 08 και σχολιάσθηκε :
από Ignis στις Πέμπτη, Ιανουάριος 03 @ 01:44:50 EST
Έχεις κανέναν υπʼόψιν σου;;;
Η ιστορία επαναλαμβάνεται πάντως, από την εποχή που ο φωτογράφος ρετουσάριζε με ένα λεπτότατο κοπιδάκι το αρνητικό της ορθοχρωματικής ασπρόμαυρης φωτογραφίας. Και τις γυάλινες πλάκες ακόμα πιο παλιά…όλα άλλαζαν, όλα μπορούσαν να διαφοροποιηθούν, πάντα θα υπάρχουν τρόποι.
Τώρα όλα με ένα Photoshop φτιάχνουν (ή και χαλάνε, εξαρτάται τι μαγειρέματα γίνονται, ποιον θέλουν να καταστρέψουν)
Η στάση του κορμιού από μόνη της είναι ομιλώσα εικόνα. Είναι γλώσσα. Η στάση της σπονδυλική στήλης, κι όπως λέει καλός φίλος για το παρουσιαστικό: η θεωρία (η θωριά)
Τα μάτια ποτέ στο πάτωμα, ευθεία να καρφώνουν, καμία κάμψη σώματος, τίποτε.
Σαν να είσαι πάνω από όλα. Ακόμα κι όταν είσαι κάτω από όλα (στο βάθος της λάσπης του βάλτου)
Μεγάλο ατού για αυτούς που είναι…μέσα σε όλα. Όπως οι επαγγελματίες μας πολιτικοί.
Η μάχη των εντυπώσεων με άλλα λόγια. Βοηθάει πάντα να έχεις έναν λίγο πιο απέξω να σου λέει τι θα πεις, τι θα κάνεις, πώς θα κινηθείς, πώς θα σταθείς.
Έναν σκηνοθέτη να σε στρώσει.
Στο θέατρο της πολιτικής.
από gpoint
Ignis,η πλάκα είναι ότι κάνα δυό που ξέρω δεν είναι στη κανονική τους ζωή όπως η εικόνα τους. Φαίνεται υπάρχει "επαγγελματική διαστροφή" που τους αναγκάζει να βγάζουν τέτοια εικόνα.
Ευχαριστώ πού το σχολίασες
από just_a_woman
Στην εποχή της εικόνας ζούμε Τζι
Μια εικόνα = χίλιες απάτες, κατά παράφραση της γνωστής παροιμίας

Παρόλο που το ποίημα παραπέμπει σε καρικατούρα δημοσίου προσώπου, εν γένει, είναι περισσότερο σοβαρό παρά σκωπτικό. Πλέον της κορμοστασιάς θα μου άρεσε να εστίαζες στο βλέμμα και στο χαμόγελο
Η ματιά σου πάντως παρουσιάζει ενδιαφέρον
από Akis 
Tζι, πενθώ ακόμα την πολιτική
που φανταζόμουν και δεν βρήκα
να στηρίξω

Ωραίο
από gpoint
Στο λήμα παλιογυναίκα του Π. Βλαστού (Συνώνυμα και συγγενικά-1931) μεταξύ άλλων απαντώται και οι λέξεις σκύλα, πουτάνα, πολιτική, φακλάνα, ξεπατωμένη κ.λ.π.
Aυτά αναφέρονται στο βιβλίο του Ηλ. Πετρόπουλου "Το μπουρδέλλο"


Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

The Weather Forecast

Ενα τραγούδι, το Spiritual του Fabrizio di Andre, γραμμένο το 1967.
Η μορφή και η μετάφραση και κυρίως ο τίτλος δεν αποδίδουν πλήρως το πρωτότυπο, μόνο το μέτρο είναι προσαρμοσμένο στην αντίστοιχη μελωδία


The Weather Forecast

Μιά διευκρίνηση, τα αραποσίτια έχουν εδώ το ίδιο νόημα που έχουν οι φυτείες καλαμποκιού στο νομό Ηλείας.

Των ουρανών πατέρα
Αν θέλεις να με δείς
Ανάμεσα στο πλήθος
Ελα να με βρείς

Των ουρανών πατέρα
Αν ψάχνεις να με βρείς
Μέσα στʼ αραποσίτια
Να μʼ αναζητείς

Των ουρανών πατέρα
Αν θες να σʼ αγαπήσω
Βγες από τʼ αστέρια σου
Να σε συναντήσω

Τα κλειδιά τʼ ουρανού
Δεν θέλω να σου κλέψω
Μιας στιγμή χαράς
Μονάχα θα σου γυρέψω

Γιατί μαζί μας έστειλες
Το γέλιο και το δάκρυ
Εμείς τα ξεχωρίσαμε
Kαι χάσαμε την άκρη

Χωρίς την παρουσία σου
Δεν ξέρω πιά που να πάω
Σαν μιά τυφλή αλογόμυγα
Ξέχασα να πετάω

Των ουρανών πατέρα
Αμα θες να με νοιώσεις
Βγες από τʼ αστέρια σου
Κι' έλα να με σώσεις

Των ουρανών πατέρα
Αν ψάχνεις να με βρείς
Μέσα στʼ αραποσίτια
Να μʼ αναζητείς

Των ουρανών πατέρα
Θα σ΄αναζητώ
Εδώ κάτω στη γη
Κιʼ όχι στον ουρανό

Των ουρανών πατέρα
Θα σ΄αναζητώ
Και δεν θα ησυχάσω
Μέχρι να σε βρώ






Ακολουθεί το πρωτότυπο


SPIRITUAL

Dio del cielo se mi vorrai
in mezzo agli altri uomini mi cercherai
Dio del cielo se mi cercherai
nei campi di granturco mi troverai

Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a cercare
oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a cercare

Le chiavi del cielo non ti voglio rubare
ma un attimo di gioia me lo puoi regalare
Le chiavi del cielo non ti voglio rubare
ma un attimo di gioia me lo puoi regalare

Oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a cercare
oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a cercare

Senza di te non so più dove andare
come una mosca cieca che non sa più volare
senza di te non so più dove andare
come una mosca cieca che non sa più volare

Oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a salvare
oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a salvare

E se ci hai regalato il pianto ed il riso
noi qui sulla terra non l'abbiamo diviso
e se ci hai regalato il pianto ed il riso
noi qui sulla terra non l'abbiamo diviso

Oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a cercare
oh Dio del cielo se mi vorrai amare
scendi dalle stelle e vienimi a salvare

Oh Dio del cielo se mi cercherai
in mezzo agli altri uomini mi troverai
oh Dio del cielo se mi cercherai
nei campi di granturco mi troverai

Dio del cielo io ti aspetterò
nel cielo e sulla terra io ti cercherò

Oh Dio del cielo...

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

Τις περισσότερες φορές

 Η 21η Μαρτίου έχει χαρακτηρισθεί σαν παγκόσμια ημέρα ποίησης. Στις 8.30 το απόγευμα, στον χώρο της Δημοτικής Αγοράς, στην Φωκίονος Νέγρη, θα παρουσιασθούν μερικά ποιήματα του υποφαινομένου από την ομάδα που διοργανώνει εκεί τις λογοτεχνικές βραδιές.

 

Τις περισσότερες φορές

Πίνακας του Γ. Ρόρρη



Τις περισσότερες φορές έβλεπε τα πράγματα όπως ήθελε και χαμογέλαγε.
Δεν ενοχλούσε κανέναν αυτό.
Τις περισσότερες φορές φαινόταν να πατάει γερά στο έδαφος.
Εστω και με περίεργη γωνία.
Ακολουθούσε όμως το μονοπάτι των πολλών, οπότε δεν πείραζε.
Τις περισσότερες φορές.

Τις περισσότερες φορές μπέρδευε την γεύση των φιλιών της με την δικιά του κι ας μην θυμόταν ούτε τ' όνομά της.
Τις περισσότερες φορές δεν συνειδητοποιούσε πως ζούσαν χώρια.
Τα μάτια της, τα μάτια της τα θυμόταν πάντοτε πράσινα και μεγάλα.
Τις περισσότερες φορές δεν ήταν σίγουρος πως ζήσανε μαζί για κάποια χρόνια.
Τις περισσότερες φορές ήξερε που θα μπορούσε να την βρει και ήταν χαρούμενος γι' αυτό.
Και την αφή των μαλλιών της, την είχε τόσο καλά φυλαγμένη στη μνήμη του.
Τις περισσότερες φορές, δεν μπορούσε να νοιώσει μίσος.

Μετά έμαθε για την καινούργια τεχνολογία των φακών επαφής.
Μπορούσαν να αλλάξουν το χρώμα της ίριδας, ναι !
Κάθε γυναίκα θα μπορούσε, ίσως, να έχει μεγάλα και πράσινα μάτια, τα μάτια του έρωτα.
Κάθε γυναίκα θα μπορούσε...
Μα αυτή θα το καταλάβαινε ...  εάν την απουσία της ... την εκμεταλλευόταν.
Τουλάχιστον τις περισσότερες φορές.


Τις περισσότερες φορές, εδώ στην Αττική, ο ουρανός δεν βρέχει.

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Spring


Spring
Όπως λέγεται τοπικά πλέον η άνοιξη



Ανοιξη στα γύρω της Κνωσσού
Μητέρα φύση, αρχέγονη
Όλα τ’ ανθίζει με τη σωστή σειρά
να χαίρονται τιτιβιστά πτηνά
και μέλισσες εργάτριες - στην άκρη οι κηφήνες
Ο ταύρος, ένα σύμβολο αντρικό,
παιχνίδι των παρθένων,
την χρήση του μονάχα περιμένει,
στης εποχής Της τη σειρά


Η εξουσία - των γυναικών προνόμιο


Τουρίστες στίφη
σ’ αυτή τη τελετή
την απορία έχουνε,
αχράντων μυστηρίων
Ο πρίγκηψ με τα κρίνα
- όχι να τα προσφέρει
μα να του τα προσφέρουνε
όμορφες, γυμνόστηθες κυρίες -
τον ρόλο του να παίξει


Ανοιξη στα φρέσκα της Κνωσσού.
Τότε που ο Μίνωας τιμούσε
την Σελήνη - Πασιφάη
προτού ο Δίας όλα αυτά
τ΄αλλάξει

Πρωτοδημοσιεύτηκε στο www.logokpos.gr στις 5/4/07 και σχολιάσθηκε :

Re: Spring (Βαθμολογία (αποτέλεσμα αξιολόγησης) 1)
από Monias (B.Monias@hotmail.co.uk) στις Πέμπτη, Απρίλιος 05 @ 14:15:21 EDT
(Πληροφορίες Χρήστη )
Καθώς διακονώ την εμπορικώς ή κοινωνικώς 'άχρηστη' γνώση, οι ασυνείδητοι κηφήνες μου είναι περισσότερο συμπαθείς από τις εργάτριες. Και απεχθάνομαι τις μονάδες που μεριμνούν για το καλό του συνόλου, ο ατομικισμός είναι ανάμεσα στις πιο σημαντικές προτεραιότητες μου. Κυνικά, θα σχολιάσω ότι βρίσκω διασκεδαστικό πως οι άξεστοι δωριείς καταγάμησαν τους εκφυλισμένους και εκθηλυμένους μινωίτες- κατά την κάθοδο τους στη μεγαλόνησο δεν έμεινε κολυμπηθρόξυλο.

Τέλος, θα σχολιάσω ότι μου άρεσε πολύ. Όχι για την προβολή ιδέας που βρίσκω από τις πλέον καταγέλαστες από καταβολής πολιτισμού. Για την απόδοση και περιγραφή της ιδεοληψίας που έγινε με τρόπο περιεκτικό, υψηλής νοηματικής πυκνώτητας θα πω καθ' ώ στυγνός τεχνοκράτης, και όχι το περιεχόμενο αυτής.






Re: Re: Spring (Βαθμολογία (αποτέλεσμα αξιολόγησης) 1)
από gpoint (gpointofview@hotmail.com) στις Πέμπτη, Απρίλιος 05 @ 14:38:39 EDT
(Πληροφορίες Χρήστη | Αποστολή μηνύματος) http://www.gpointsbreeze.blogspot.com
Ο Δίας (η γνώση της πατρότητας) ήταν ο θεός των Αχαιών. η εισβολή στη Κρήτη γεγονός αλλά αυτά τα "δωρικά" φύλα ακαθόριστα παραμένουν. Μάλλον όλους τους ισχυρούς εισβολείς, Δωριείς τους έλεγαν !